fredag 8 maj 2009

Lång dag

I onsdags kväll festade vi fram till halv fem och eftersom Matt var hemlös (redan hade checkat ut från Ihouse) så fick han sova i mitt rum. Tamara, som var rädd för att Matt skulle smita utan att säga hejdå, drog ner en madrass från sitt rum och la sig så att hon blockerade dörren. En timma senare ringde väckarklockan och Matt tog en taxi till bussen som ska ta honom till Charlotte och sen Sao Paolo.

Framåt eftermiddagen var det min tur, Jordan körde mig till flygplatsen och Tam och Leon följde med för att vifta med näsdukar och säga hejdå. När jag kom fram till Miami fanns tre KTHare på vandrarhemmet, (som ligger ett stenkast ifrån South Beach) de ville ut och festa så jag hängde på ett par timmar men när de valde spritbutiken istället för klubben så gick jag åt ett annat håll. När jag kom tillbaka några timmar senare satt de fulla framför tv:n och kommenterade Téa Leonis agerande i Deep Impact. På något sätt är detta ändå ganska representativt för KTHare... 

Efter en koll på wikitravel som inte gav nått är det stranden som gäller de närmsta dagarna, Roderick (holländare) och jag slappade på South Beach idag så imorgon kanske man skulle variera sig lite och testa Miami Beach?

 

Första colan, efter en termin av avhållsamhet är det fritt fram igen!

Inga kommentarer: