söndag 12 april 2009

Sommaren

Först var planen att resa runt med några kompisar från Göteborg, när det sket sig var planen att bila Miami - San Francisco med Tamara och hennes pojkvän. Sen, efter New York och DC, kom jag fram till att jag inte ville sitta några längre sträckor i bil under den närmsta tiden så då ändrades planen till att stanna i Miami en vecka och sen antingen åka hem eller ta ett flyg till Las Vegas och möta upp dom där.

Leon erbjöd sig att höra med sin flickväns föräldrars kompisar om jag kunde jobba på deras kaffeodling på Hawaii under sommaren, vilket onekligen lockar men man jobbar för mat och husrum och det är ganska dyrt att flyga till Hawaii så de planerna ligger på is.

Sen satte jag upp lite ansökningar i New York om att jag ville stanna och jobba/au paira över sommaren och en familj har hört av sig och söker barnvakt under Juni.

En månad i New York mot en månad Manny... En månad resande mot växande studieskulder... En månad hemma i Sverige utan något planerat... Just nu är jag 50/50/50, jag har ingen aning och borde bestämma mig denna veckan...

 

Arnold kan

2 kommentarer:

Mia sa...

HAHAHA! *spontant asgarv i 2,4 sekunder* AUPAIR!? Det var tamejfan det roligaste jag hört sedan jag konfirmerade mig!

Johan sa...

Meeh, jag behöver ju support här Mia, lite kvinnlig intuition när det gäller 2-åringar och hur man tar hand om dom... Vodka i nappflaskan och likanande tips you know