fredag 16 januari 2009

Host Family

Jag inser, ungefär en halvtimma innan vi ska träffas att det kanske är bra att ha med sig något när man är bjuden på middag. Fem minuter senare inser jag också att det enda rimliga alternativet skulle vara en av de kvarvarande vinflaskorna som är köpt till mig själv. Problematiken här består i att de kostar typ 2 dollar och är Wall-Marts absolut billigaste skitvin. Tar man med sig vinet? Lämnar man vinet hemma? Det hela beror på hur stor chansen är att det inte är allmän kännedom att det står pallvis med identiska flaskor, vars styckpris är mindre än vad en kopp kaffe skulle kosta, i varenda snabbmatsaffär. Den är nog tyvärr ganska liten. Jag slår vad om att det här är vinet som 90 % av white trash ungdomarna bygger sin första fylla på, vinet som alkisarna inte kan leva utan, vinet vars sura smak det finns en uppsjö av skämt kring och vinet som alla känner till.


Det är trevliga människor, kristna och beresta. De utger sig för att vara väldigt oamerikanska men jag tycker att de är ett typexempel på en amerikansk förortsfamilj. Vi är väldigt olika men tack vare hög social kompetens när det gäller småprat, något som de flesta amerikanare verkar vara födda med, så blir det lyckat.


Idag har jag gått på föreläsning, ansökt om ett amerikanskt personnummer för att kunna söka jobb, lirat basket, tränat, sett filmen W och planerat "The most awsomest trip ever". En roadtrip som startar med att vi hyr en bil i morgon och är borta i tre dagar. Jag och Ollie är chaufförer, Suvi, Maria, Caroline, Tamara och Leon är skrämda medpassagerare.


Eftersom det verkar vara fritt fram att outa varandra på bloggar så vill jag också passa på att säga att Maria numera går under namnet "Mealplans Mia" och kommer få reservera två säten på flyget hem. Caroline tror att det finns en film som heter "Contains strong language" och Leon tycker det är coolt med "köpekeso".



Hostfamily - Steve (notera hur fint han matchar blogglayouten)



Brasilianare utan flås. Sanningen är att vi alla fick storstryk av amerikanarna.

Inga kommentarer: